Autor Téma: Plasma spark  (Přečteno 10139 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

Offline matezz

  • WorkShop
  • Jr. Member
  • **
  • Příspěvků: 71
    • http://
Plasma spark
« kdy: Listopad 07, 2008, 05:40:57 odpoledne »
Delam tu na jednom projektu, ktery vyzaduje modifikovane zapalovani. Wankel by z toho mohl mit take nejaky uzitek - mensi emise a spotrebu paliva.
http://matezz.com/Plasma/spark/
M.

Offline Luke

  • WorkShop
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 571
Re: Plasma spark
« Odpověď #1 kdy: Listopad 10, 2008, 11:34:07 dopoledne »
Hmm... zajímavé... nějaké bližší info?
Co ten šílenej had ze 104 zdvojenejch 6A10 diod (tedy 12A)?
Černá S4 RX-7 NA US, r.v.1989

Offline MarkKiss

  • Rinkashikume Medozukamikame
  • WorkShop
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 1028
Re: Plasma spark
« Odpověď #2 kdy: Prosinec 08, 2008, 02:32:47 odpoledne »
nejake novinky ?
Nejezdim rychle, letam nizko
RX7 S5 TII Cabrio

Offline matezz

  • WorkShop
  • Jr. Member
  • **
  • Příspěvků: 71
    • http://
Re: Plasma spark
« Odpověď #3 kdy: Únor 12, 2009, 05:48:13 odpoledne »
Behem pristiho mesice bychom to meli testovat na motoru. 350 V8 Chevy Vortec.
Jen Higgi asi vi ze ten motor bezi na vodu (!) :)
Z prozatimnich testu muze motor bezet asi 800rpm, ale nema moc kroutaku.
Dalsi experimenty s novou technologii a serial spark by meli pomoct vyuzit energii ve vode naplno.
Vydavame motor z auta a montujem vse na engine test stand, tak postnu fotky jak budou.
Pokud bude chtit experimentovat na wankelovi (coz ja bych velice rad, jak se k nejake levne mazde dostanu), Haltech bude nutnost. Wankel ma obrovskou vyhodu ve 2 plugs na rotor, takze z vody se bude dat vyuzit vic energie.
Pro prakticke pouziti je nutne take postavit a pripojit hyrogen electrolyser. Konstrukce takoveho, ktery vyrobi dost vodiku je financne nakladna, tak nedoporucuji pro zacatek. Nezapomente, ze plasma spark je nebezpecna, hrajte si jen vlastni riziko! :P

Offline Eset

  • Sr. Member
  • ****
  • Příspěvků: 320
Re: Plasma spark
« Odpověď #4 kdy: Únor 12, 2009, 08:41:23 odpoledne »
těšim se, až budu doma destilovat vodu do mazdy :D By mě tak zajímalo, na kolik tak vyjde takovej rebuild, aby to "jezdilo" na vodu? (když už jsi to nakousnul ;) ) Každopádně to zní hodně zajímavě...

mimochodem co se týče toho wankela... Dejvis má myslim ještě holej motor s většinou věcí co je na něj potřeba pokud nechceš kupovat celý auto ;) vlastně má i kastli, ale hodn práce na tom... levná by ale relativně byla pokud to ještě prodává ;).
« Poslední změna: Únor 12, 2009, 09:30:01 odpoledne od Eset »
Zeleno-modro-červeno-bílo-béžovej S4 / S5 N/A šrot, ale rotary love veliká.

Offline MarkKiss

  • Rinkashikume Medozukamikame
  • WorkShop
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 1028
Re: Plasma spark
« Odpověď #5 kdy: Únor 15, 2009, 11:38:01 dopoledne »
Asi se zeptam jak idiot, ale jak to presne funguje ..
Nejezdim rychle, letam nizko
RX7 S5 TII Cabrio

Offline Zombie

  • WorkShop
  • Sr. Member
  • ****
  • Příspěvků: 405
Re: Plasma spark
« Odpověď #6 kdy: Únor 15, 2009, 02:07:19 odpoledne »
Nevim, jestli jsem to uplně přesně pochopil, ale myslim, že nějak takle:
http://www.drjosephnoland.com/images/302_hamster_running_wheel_hg_clr.gif
retired

Offline Luke

  • WorkShop
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 571
Re: Plasma spark
« Odpověď #7 kdy: Únor 18, 2009, 01:33:53 odpoledne »
Asi se zeptam jak idiot, ale jak to presne funguje ..

Ahoj, trochu sem zagooglil a jedná se zřejmě o zprovoznění spalování vody jako paliva spalovacího motoru.
Proces je dvoufázový. V první fázi se výbojem velmi vysokého napětí přemění vstříknutá voda (mlha) na plasmu (oddělí se vodík a kyslík), ve druhé fázi výbojem s nižším napětím iniciuje hoření vodíku a kyslíku.

Diskuse v češtině: http://www.upramene.cz/forum/viewtopic.php?t=166&postdays=0&postorder=asc&start=0

Další: http://www.google.com/search?hl=cs&rlz=1T4HPND_en___CZ269&q=plasma+spark+ignition&btnG=Hledat&lr=

Černá S4 RX-7 NA US, r.v.1989

Offline matezz

  • WorkShop
  • Jr. Member
  • **
  • Příspěvků: 71
    • http://
Re: Plasma spark
« Odpověď #8 kdy: Únor 18, 2009, 03:09:45 odpoledne »
Tady je link, kde replikuji jediny fungujici (asi 20 let stary) auto na vodu http://waterfuelcell.org/. V jeho dune buggy je pouzity stary volkswagen motor, wfc (elektrolyzer jeho konstrukce) ktery dodava asi 17l vodiku za minutu a plasma jiskra v kombinovanych vodnich vstrikovacu se svickou.
Stanley Meyers dal dohromady mnoho patentu. Po jeho smrti je nikdo neobnovovoval, takze vetsine je public.
Cely trik spociva v dosazeni resonance a to jak pri vyrobe vodiku, tak pri spalovani.
Pro mne to byl do minuleho roku je objekt zajmu, ale jeden z mych pocitacovych zakazniku do toho dal prachy, svuj cas a dilnu. Delame o tom maly dokument pro TV, takze bude hodne materialu na studovani v pripade, ze uspejeme (!) :)
Jinak neni uplne pouzivat mlhu - naprosta vetsina lidi ma problem, ze motor na vodu bezi jen v idle a nema zadnou silu a mlha se ukazala, ze na tom moc nezmeni.
Po nastudovani Stanleys patentu, je mi jasne, ze jen spalovani vody motor poradne nepozene. Je potreba mu dat nejaky vodik. My zatim mame jen jedny cell (bob boyce 101 platu z 316 nerezu) - je to takovy monster vazici pres 100kg a vyrabejici asi 40litru za minutu. Pro nas 5.7 motor budem potrebovat jeste jednu 40lpm cell.

Best plans for water spark: http://www.panaceauniversity.org/Water%20Spark%20Plug.pdf
Auto systems (vcetne tech nepracujicich) http://www.free-energy-info.co.uk/Chapter10.pdf