Autor Téma: Anyone from Eastern Europe here and pls some help!  (Přečteno 11137 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

Offline Lubo_car

Anyone from Eastern Europe here and pls some help!
« kdy: Leden 31, 2007, 12:47:44 dopoledne »
Hi friends, I`m very happy to found this forum. My name`s Lubo and I`m from Bulgaria. I`m from Bulgarian Mazda owners club (www.mazdabg.com). I drive RX-7 FC TII.
 I have problem with my car and want to asking you for this.
Before one mounth I have problem with loosing the water. Problem was gasket on intake manifold. I replese this gasket ( very hard work, because I remove motor for this operation). After change everything was ok. But now, one week after this, I have other problem. When engine is cold, was no problem to start. But when I drive some km., and stop, after that I cant start the engine. If car stay half of hour or more, afret that is no problem to start. If I try to start the car, when somebody push me at back, car start without problem.
I change battery ( new with 72ah), new spark plugs ( Ngk bur7eqP and bur9eqP – new), new water cap with gasket ( and new antifreeze mixture), and some other things, but with no result. This problem`s from 4-5 days and I cant understaend wats the problem. I check electrical, and don’t found something in problem.
I cant undestaend, why car start without problem when somebody push me at back, and when is cold, and when is hot – engine don’t start ( starter work without problem).
Is that possible problem to be fuel pump, or injector ( someone from injector not to stop when I stop the engine, and make benzin in spark plugs?), or may be ecu?
Please someone to help if know what can be the problem. Now I driving my car from two years, and to this moment I repair everything on my car, but now I don’t know whats the problem.
Other, I wait new parts for my project – full exhaust system 80mm., re-amemiya ecu, bov apexi, cold air intake and other, and cant making anything when my engine is with this problem.
Beforehand thanks, wait your answer friends, and excuse me for my English!

Offline hIGGI

• Administrator
    • http://rx7cz.net
Re: Anyone from Eastern Europe here and pls some help!
« Odpověď #1 kdy: Leden 31, 2007, 08:50:28 dopoledne »
low compression and/or injectors leaking, making car flood easily....
GT35R FC3S

Offline sbd

« Odpověď #2 kdy: Leden 31, 2007, 11:38:08 dopoledne »
Здравей Любо,
това което описваш е стандартен проблем когато моторът е износен (слаба компресия).
На колко километра е мотора?
Най-сигурният начин да решиш окончателно тези проблеми е чрез генерален ремонт на мотора.
Може да изконтролираш всички конектори и особенно тези на инжекторите дали са добре свързани.
Някога имах подобни проблеми и след като бях направил основен ремонт на мотора. Оказа се, че като са били включвани конекторите на инжекторите в единият конектор се е бил поизвадил единият "пин" и е давал лош контакт. Като оправих това моторът започна да стартира без проблем.

Offline Martyn

• WorkShop
    • martyn.rx7.cz
« Odpověď #3 kdy: Leden 31, 2007, 12:16:56 odpoledne »
Wie SBD gesagt hat, ist die niedrige Kompression ein gewöhnlicher Problem bei einem Mazda RX-7. Die Kompression kann aber ganz einfach gemessen werden! Es gibt ein spezieller Druckmesser, der statt einer Kerze montiert werden kann, und damit kann man ganz schnell feststellen, ob der Problem in Kompression liegt oder nicht. Vielleicht kann auch ein normaler Druckmesser benutzt werden, dann wird die Montage aber ein bisschen kompliziert.

PS: ať je to tedy mezinárodní :-)... bulharskou klávesnici nemám v práci nainstalovanou, ale je příjemné ji tu na fóru vidět.
Silver S4 NA+Red S4 TII=Silver S4 TII + Red S4 NA > Red S5 TII Cabrio > Black S4 TII > Red S5 TII > Red RX-8

Offline Lubo_car

« Odpověď #4 kdy: Leden 31, 2007, 06:18:11 odpoledne »
Thanks guis for attention. Now i write what i found today.
First and importand`s my compression. Unfortunately she`s not good. Compresion on first rotor`s 2,8, and on second`s 5,2. I know that maxumim compresion is 6, and minimum 3. Maximum different between two rotors`s 1,5.
I checked compresion when my motor`s to normal operation temperature, after that i stop the engine. I wait 10 minutes. After that i disconnect CAS (Crank Angle Sensor) connectors and check the compression.
I want to say, that from 1,5 year only myself ( with one my friend) repair anything to my car. Before some years we repair other rx-7. I have original manual for my model. I repair anything to my car with this manual.
I cant undaerstend something. I have my car from 1,5 year. To this moment i have absolutely no problem with starting when`s hot. Dinamics and running on car, now and before this period ( 1,5 year) is WITHOUT any different. My car`s with better time at 1,4 mile from over 20 cars with 150++hp ( here in Bulgaria), better from Civic VTI 160+ tuned , from most VW TDI(131hp + chip tunning 167hp) models and more, and more cars. Finaly my car running very well. My time on 1/4 mile is 15,7.
My question`s - is that possible, with absolutely no differents in dinamics for this 1,5 year, my car to be faster than this cars, and to be with 2,8 compression ot first rotor     ?!?!?!?!
Some from you frends says for vacum leak, starter problem, comutators. I garanted that vacums are 100% ok. Starter running, I thing, without problem, without different in noise, when`s not or cold.
I have new timing belts, new spark plugs, new battery.....
I see that you write for commutators. Where`s this commutators in my car, becouse i thing that i have`t this? And why my car starts without problem when someone push me at back, every time. If is elektrical problem, i thing that car will not start, doesn`t matter when stay or move?!
I won`t believe that my motor`s for rebuild.   . Ok if it`s for rebuild, why is absolutely no differentin dinamics for this 1,5 year that i drive the car???
I looking for other possible problem, without problem with compression. Is that possible to be atmosferic presure sensor to make this problem with hot starting. Or may be injectors or connectors on injectors. Other - fuel injection pressure regulator. Fuel pump, do you thing that make this problem? Ot ECU problem. But i cant understaend why before problem with intake gasket ( for this replace on this gasket i remove the engine) i have no problem with hot starting, and now i have this problem. If is compression why before this i have not problem with hot starting, and running on my car is same?
I make something - i move out two fuses ( egi comp and other, to this fuse, i forgote the name) and try to start the engine with full gas on the pedal. This for 5-6 seconds. After that i wait 20 seconds and make this again. After i move on this two fuses, and try to start. Again motor dont start. I make this becouse i wanted to check for injektors problem.
Please if someone from you know somethig for my problem to help me, becouse i won`t to open my motor. I opened and repair only one 12A engine before 3 years, but wont to open my motor becouse i`m not 100% sure that will make everything write. Here in my country is impossible someone else to repair this motor.
Again beforehand thanks, and thanks for attention.

Lubo ( Bulgarian Mazda owners club)  !

P.S. -SBD, много ми е приятно, че има някои българин в този форум. Ти откъде си? Ще съм ти много благодарен ако прочетеш последното ми мнение и си кажеш твоето мнение по въпроса. Понеже англииският ми не е добър се надявам ако не разбереш нещо да ти напиша на български. Предварително благодаря за вниманието. Любо!

Offline Martyn

• WorkShop
    • martyn.rx7.cz
« Odpověď #5 kdy: Leden 31, 2007, 10:09:53 odpoledne »
Hi, first thing is, how the compression is measured. Theoretically, you have 3 chambers and you can get 3 values from one rotor. Having 5-5-5 or similar is the usual "good" result, 3-3-3 is a "usable" motor with bad compression and 5-2-2 or something like this means a broken apex seal. If you have measured 2,8 on one and 5 on second, there is no doubt that the compression is bad and that the rebuild is the only real solution.

Having bad compression does not have such a big impact on performance, you can still beat some Civic on quartermile. I have driven such a car for some time and the only real problem is the hot start. The reason is that the bad compression causes flooding of the engine (too much petrol in the rotor).

Pushing helps, because the engine starts turning and the petrol gets out of the engine. Very usefull help is so-called fuelcut switch - just a simple switch on the wire leading to fuel pump, ideally under the steering wheel. S5 RX-7 cuts the fuel also if the gas pedal is fully pressed. Or you can simply pull out the conector for the fuel pump under the dashboard. The trick is always the same: switch the fuel off, start the engine and when it starts, switch the fuel quickly on again.

So, my conclusion is:
1) From what you say (compression measurment, bad hot starts, pushing helps), it is quite obvious that the compression is the problem - well, not a surprising idea, it is 2,8 ;-)
2) If it were a broken seal, you would probably see more performance problems. That said, we have gone from Germany to Prague with a broken seal and the performance was still good... until the second seal broke :-).
3) So, the final solution is definitely a rebuild. After parting of the engine, you will actually see what parts should be bought new. Minimum is the seal set and using original rotors + housings.
4) On the other hand, you can live with bad compression for some years (if it is not a broken seal). The fuel cut will solve the starting problem even if you do not have S5 version.

PS: A ti odkde si :-)? Ako hodim prez liatoto v BG (Karlovo/Plovdiv), moje da reshime problema na miasto ;-). No tehnicheskite dumi neznam na bylgarski.
Silver S4 NA+Red S4 TII=Silver S4 TII + Red S4 NA > Red S5 TII Cabrio > Black S4 TII > Red S5 TII > Red RX-8

Offline sbd

« Odpověď #6 kdy: Únor 01, 2007, 11:23:17 dopoledne »

P.S. -SBD, много ми е приятно, че има някои българин в този форум. Ти откъде си? Ще съм ти много благодарен ако прочетеш последното ми мнение и си кажеш твоето мнение по въпроса. Понеже англииският ми не е добър се надявам ако не разбереш нещо да ти напиша на български. Предварително благодаря за вниманието. Любо!

Здравей,
Аз съм по принцип от Русе но живея в Чехия 19 години.
Четох ти описанието и на българските страници. Моторът ти е зрял за основен ремонт. Ванкелите необичат да бъдат прегрявани - за тях това е готова смърт. Въпреки това е нормално като върви мотора да изглежда че няма загуба на мощност и т.н. Ако продължаваш да караш така обаче е много възможно да си унищожиш турбото заради прегряване. Поради ниската компресия горенето протича по-бавно и топлинно натоварва турбото. Случвало ми се е с такъв мотор след интусиазирано каране анспухът да е червен чак до края. Както казват Американците - бил съм там, виждал съм го. Може със някакви помощни средства временно да си помогнеш но истинското решение е ОР на мотора. В крайна сметка рано или късно ще е необходимо да го направиш но колкото по-бързо толкова по малка е вероятноста да се посерат неща които са в момента на ред. Ако си разглабял и зглабял 12а би трябвало да нямаш никакъв проблем и с ремонта на 13БТ. Принципиално става въпрос за абсолютно същият мотор. Поне на мен ми се струва така, но от друга страна съм разглобявал, ремонтирал и форсирал толкова, че ми се струва по-сложно да до изкараш от колата отколкото да го реновираш.

Между другото ние с тези мазди се състезаваме на писта.
Малко снимки (червената кола е моята): http://www.hakenovi.info/photos/lemost30082006/
http://www.arcbrno.cz/galerie/?iSekce=41

И видео: http://video.google.com/videoplay?docid=-769641622099953845
http://video.google.com/videoplay?docid=-5484362862574129690

Offline Lubo_car

« Odpověď #7 kdy: Únor 02, 2007, 01:00:05 dopoledne »
Леле не съм очаквал да намеря не един ами двама българи ( или поне един) и то в Чешки форум на Мазда. Наистина съм много приятно изненадан. От една седмица се ровя във всички възможни форуми от Нова Зеландия до Щатите за да намеря решение на моя проблем. И колкото и да не ми се иска, май ще трябва да повярвам, че мотора ми е за ремонт. Бих искал да намеря друга причина за проблема и затова търся в дюзи.конекторите им, помпа и прочие, но по-голямата вероятност може би наистина е - rebuild.
Добрата новина в този случай може би е, че по-голямата вероятност е на този етап да няма големи поражения по мотора. Apex seals-а са ясни. Надявам се и предполагам, че ротор хаузинга и самият ротор няма да са "заминали". Но категорично естествено нищо неможе да се каже, без да се отвори мотора.
12А мотора а които се срещнах "отблизо" наистина беше много интересна тема за мен. Оттогава се влюбих в изобретението на Феликс Ванкел, но за съжаление неразбрах доколко съм успях да се справя с ремонта, понеже по-малко от месец след ремонта му, колата "прегърна" едно дърво. Както и да е това е друга тема.
Лошото е, че моят опит с 12А беше преди повече от три години и сега много силно се притеснявам понеже ако се хвана аз сам да си правя колата бих искал всичко да е 100% перфектно, а не съм убеден, че ще успея да се справя достатъчно добре. Друг е въпроса, че съвсем скоро както описах, извърших с помощта на мои приятел смяна на гарнитура на всмукателният колектор, операция заради която се наложи да изкарам мотора си. НАистина много неприятно и "пипкава" работа. Все пак се радвам, че успях да се справя.
Лошото в моя случаи е, че имам автосалон и немога да си позволя да си загърбя работата. Въпросният ремонт на тази гарнитура го правихме за около месец, че и повече, понеже бяхме много притиснати откъм време. За съжаление сега положението е същото.
Btw аз съм рали навигатор(надявам се и бъдещ рали пилот), състезаваме се в Българският рали шампионат със Ситроен Ксара ( не по мое желание, аз съм заклет японски фен :P) и съвсем скоро започваме тренировки за новият сезон и това още повече ми "отрязва" от времето и прави моят проблем с двигателят ми още по сериозен.
Какво бихте ме посъветвали приятели, има ли някои от вас които се занимава професионално с този "наш" тип мотори? Или някаква идея за наличен 20Б  ;D, или rebuild-нат 13Б-Т, които да купя и да мога на спокойствие с течение на времето да разхвърлям моя, понеже тук във Варна имам още две FC-та ( едната натурална, другата 200кс.) които веднага мога да купя ( в момента са с развалени мотори) и да присъдя след време моят мотор?
Още веднъж благодаря много за вниманието и очаквам мнението Ви.

P.S. - Ако някои от вас има път към България, ще помоля задължително да се обадите. В България сме точно трима хората които сме абсолютни фенове на fc3s и би ни било много приятно да се видим с други хора от "нашата партия"  ;)!

....и последната ми молба е ако може някои да ми обясни какво точно има в предвид - Martyn с това обяснение за бензиновата помпа. Мисля, че успех да го разбера донякъде, но не ми е съвсем ясно какво иска да каже. А същото нещо ми обясняваха и в друг чужд форум, но понеже не съм абсолютно сигурен какво точно искат да ми кажат, ще съм благодарен ако някои може да преведе на български. Отново предварително благодаря! ;)
« Poslední změna: Únor 02, 2007, 01:06:22 dopoledne od Lubo_car »

Offline Martyn

• WorkShop
    • martyn.rx7.cz
« Odpověď #8 kdy: Únor 02, 2007, 12:01:02 odpoledne »
Zdravey, az kazach da neznaem tehnicheskite dumi na bylgarski... no SBD znae po-dobre na bylgarski i znae tezi problemi.

Anglijski - you must put a switch in the wiring leading to the fuel pump and the best place is the fuel pump relay under the dashboard on the driver side of the car. There is a 6-wire conector, with black/white wire in the top-middle. You just have to cut this wire and connect the loose ends by an on/off switch. When the switch is off, the fuel pump is disconnected and no fuel goes into the engine, which helps to de-flood the engine. You can remove the connector with the same effect, but it is not so user-friendly.

Offline Lubo_car

« Odpověď #9 kdy: Červenec 20, 2007, 12:55:57 odpoledne »
Hi again, here`s link to bulgarian mazda owners club, where i`m moderator, and there this days I write about my car. After problems, that i write here, i buy second hand engine from Japan. I give this engine to change it on my rally mechanics, but this was mistake. They dont have infos about this engine, and i dont have time for my car and result was - bloun in engine bay - injektors leeking and half from instalation was ......dead.
After that myself with one my friend making all procedure with exchange. SBD know this guy ( Niki) becouse they meeting in Brno at april.
Now, after opening on two engines, my original, and new one fresh import from Japan results was - new engine was with perfekt housing and beutiful rotors, without any skratchs or anything. Apex seals was round 80% like new. Finaly all engine was not more than 50000km. My engine was with other condition. With some problems by side housing, but with good rotors. Apex was nearly for exchange on second rotor.
Now we make exchange for 4 days. Here`s link to our bulgarian mazda forum --> http://forum.mazdabg.com/viewtopic.php?t=5741
here`re more pictures from all precedure. I hope that will be interesting for seeing.
Regards, Lubo!

P.S. - На всички българи в този форум, искам да Ви приканя, ако се чудите къде да отидете на почивка лятото, да не забравяте България. Ще ми е приятно да се запознаем. Чакаме Ви! ;)

Offline Martyn

• WorkShop
    • martyn.rx7.cz
« Odpověď #10 kdy: Červenec 20, 2007, 06:29:01 odpoledne »
Zdravei Lubo,
po tochno Martyn ne e bylgarin, samo deto jena mu e ot Bylgaria a toi byrzo uchi ezicite :) Iskahme da hodim tova liato v BG, no imame malko bebe, takache otlojihme pochivkata za dogodina. Ako pytuvash ti za Chehia, obadi se.
Chao, Firdes

Offline Lubo_car

« Odpověď #11 kdy: Červenec 20, 2007, 09:56:38 odpoledne »
Ok, no tova, 4e jena ti e bylgarka, zna4i i, 4e ti si napolovina bylgarin :D. Kogato re6ite ste dobre do6li, 6te mi e priqtno da se zapoznaem. Ina4e az 4esto pytuvam v 4ujbina, poneje imam avtosalon vyv Varna, no prez 4exia rqdko minavam. Do kraq na godinata oba4e, planiram xodene do Angliq za FD ;), taka, 4e zadyljitelno 6te se otbiq prez 4exia, tykmo da se vidim i s sbd.
Kaji ne6to za snimkite ot remonta, interesno mi e va6eto mnenie po temata ;)!
Regards, Lubo!

Offline Janusz

« Odpověď #12 kdy: Září 22, 2008, 04:18:26 odpoledne »
Interesting story... but people please write only in english in this section.
Lubo_car I am wondering if you know Nikolay Kodrev which I met last month in Bosnia. Below is his car. That was really nice to see another fan of Rx-7.

Greetings from Poland
Links to my old red rocket  ;D
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=42704
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?p=659500#659500
« Poslední změna: Září 22, 2008, 04:38:04 odpoledne od Janusz »
RX-7 TII `91

Offline Martyn

• WorkShop
    • martyn.rx7.cz
« Odpověď #13 kdy: Září 22, 2008, 10:10:48 odpoledne »
Janusz: maybe new admin :D?

Offline Janusz

« Odpověď #14 kdy: Září 23, 2008, 04:13:07 odpoledne »
After first post? Woow what a great career ;) That will be an honour but maybe first we will see what is going on here... Till now no crowds :P
BTW What will be the salary Martyn?  ;D
RX-7 TII `91